Translate

14 Şubat 2008 Perşembe

İnebolu'nun adına dokunmayın

İnebolu'nun adına dokunmayın

Aydın Tiryaki
2004-2008




Siyasetçiler İnebolu'nun adını değiştirmek istiyorlar. Biz karşı çıkıyoruz, çünkü İneboluluyuz ve İnebolu'yu seviyoruz.

İnebolu'nun adına dokunmayın! (14-10-2006):
http://blog.milliyet.com.tr/blog.aspx?BlogNo=9935


BAŞKA ADLAR DA ARAMAYALIM

"Yiğit İnebolu" adının sakıncaları anlaşılsa bile "Gazi İnebolu" veya birilerinin aklına gelebilecek başka olasılıklar gündeme getirilecek. Lütfen İnebolumuzun adıyla oynamayalım. İnebolu bu özgün adıyla ülkemiz tarihinde olabilecek en onurlu yerdedir. Öncelikle tüm siyasilerin bu işten ellerini çekmelerini diliyorum. Ben "İneboluluyum" derken karşısındakinin belki de dalga geçerek "Yiğit İnebolu" diyeceği ve benim utanacağım durumlar yaratılmasın diye bu karşı kampanyayı yürütüyorum. Ben İneboluluyum ve 30 yıldır İnebolu dışında yaşamama karşın her yaz, her bayram ve her fırsat bulduğunda İnebolu’dayım.

UNUTTURMAYALIM YETER

Yapay adlarla İnebolu’nun onurlu geçmişini sonraki yıllara taşıma girişimlerinden vazgeçelim. Unutturmayalım yeter. Ulusal Kurtuluş Savaşımıza, biri İnebolu’da gerçekleşmiş tüm Atatürk devrimlerine sahip çıkacak yeni kuşaklar yetiştirerek amacımıza ulaşabiliriz. İnebolu’nun adına dokunmayın, lütfen.


İnebolu’nun adına dokunmayın –II- (18-4-2007):
http://blog.milliyet.com.tr/blog.aspx?BlogNo=36192


Bu konuda duyarlı İneboluluları TBMM’de ve siyasi partilerde etkin olmaya çağırıyorum. Ad değişikliği konusunda çalışmış olan hemşehrilerimizi de bir kez daha düşünmeye çağırıyorum. Acele edip sonra pişman olmayalım.


İnebolu'nun adına dokunmayın -III- (12-2-2008):
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=91899


İNEBOLU'NUN ADINA SAHİP ÇIKIN

Tüm İneboluluları İnebolu’nun adına sahip çıkmaya davet ediyorum. İnebolu’nun adı İnebolu’dur. İnebolu ile hiç bağlantısı olmayan siyasetçilere de “Lütfen İnebolu’nun adına dokunmayın” diyorum. İnebolu’nun adını değiştiren İnebolu’ya kötülük eder. SON SÖZLER:
1- “İnebolu’nun adının İnebolu olarak kalması hiç kimseyi üzmez, yaralamaz, oysa İnebolu’nun adının değişmesi İnebolu’yu seven en az bir kişiyi üzer.”
2- “En az bir kişi” diye ifade etmişsem bunun mütevazılık olduğunu düşünün, aslında üzülecek olanların sayısı çok çok fazladır.
3- İnebolu’yu sevenleri üzmeye değer mi?


İnebolu’nun adına dokunmayın -IV- (19-2-2008)
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=93325


Kastamonu Postası`nda bir hafta önce siteye konulan İnebolu`nun adı `YİĞİTİNEBOLU` olsun mu? anketine 969 oy kullanıldı. Oylamaya katılanların yüzde 63.7`si (618 oy) Yiğitinebolu ismine karşı çıktı. Oylama katılanların yüzde 36.2`si (351 oy) ise ilçenin isminin `Yiğitinebolu` olmasına evet dedi.


Gazete yönetimi anketin manüpülasyonlara karşı güvenli bir anket olduğunu bildirdi.
Benzer bir anket şu anda bir İnebolu sitesinde sürüyor (2). Bu ankette de benzer sonuçlar görünüyor.


Bu anket sonuçları, “İnebolu’nun adına dokunmayın” derken yalnız olmadığımızı göstermesi açısından çok önemli.


Şimdi siyasetçilerimizden bir isteğim var: Lütfen bu anlamsız ad değişikliği defterini bir daha açmamak üzere kapatın.


Katkıları ve destekleri için İnebolulu hemşehrilerime, Kastamonu Postası'na, Yeni İnebolu Gazetesi'ne, Boyran sitesine teşekkür ediyorum.


Arama

İzleyiciler