Translate

28 Şubat 2008 Perşembe

Basketbol Ligi için Canlı Fikstür

CANLI FİKSTÜR
BASKETBOL LİGİ
Aydın Tiryaki


16 takımlı basketbol ligimiz için canlı fikstür önerisi
05.11.2006


18 takımlı futbol ligimiz için önerdiğim canlı fikstür modelinin bir benzerini 16 takımlı basketbol ligimiz için de öneriyorum.

Basketbol liginde takımların güçlerinin futbola göre daha belirgin olduğunu biliyoruz. Basketbolda şansın sonuç üzerinde etkisi futbola göre daha azdır, zayıf bir takımın güçlü takımı yenme olasılığı oldukça düşüktür. Ligdeki takımların ilk yarı sonunda sıralamadaki durumuna göre gruplandırılıp ikinci yarı fikstürünün buna göre belirlenmesi, play-off öncesi ligde bir ön final dönemi yaşatacaktır.

16 takımlı basketbol ligimiz için canlı fikstür önerisi -2-
06.11.2006

Basketbol liginde kullanmak üzere önerdiğim canlı fikstür modeli için tam fikstürü hazırladım. 15 hafta sürecek ikinci devre için 16x16 matriksin satır ve kolonlarında takımların numaraları bulunuyor. Bu numara takımın ilk devre sonunda ligdeki sırasıdır. Matriksin içindeki sayılar maçın oynanacağı haftaları gösterir. Canlı fikstür modelini uygulamak için, ilk yarı puan sıralaması ve bu tablodan başka bir araca gerek yoktur. Modelin ne kadar basit olduğunu göstermek için tabloyu sunuyorum.

16 takımlı basketbol ligimiz için canlı fikstür önerisi -3-
07.11.2006

Bu yazıda modelin geçen yıla uygulanması sonucu ortaya çıkan ikinci yarı fikstürünün değerlendirmesini bulacaksınız. Canlı Fikstür Modeli uygulaması için 2005-2006 sezonunun 15., 27. ve 30. hafta puan durumları kullanıldı.

Federasyonlara canlı fikstür modelini öneriyorum
13.06.2007

18 takımlı futbol ligimiz ve 16 takımlı basketbol ligimiz için canlı fikstür modeli önermiştim. Artık yaz geldi ve yakında yeni sezon için fikstür çekilişleri yapılacak. O çekilişlerden önce spor yazarlarının canlı fikstür modelini tartışmasını ve federasyonlara bu modeli incelemelerini öneriyorum.

Arama

İzleyiciler