Translate

8 Şubat 2008 Cuma

İnebolu (1)

İnebolu Yazılarım (1)
Aydın Tiryaki
2006

İnebolu'nun çok özel insanları
13.10.2006

Bu yazımda İnebolu'da yaşayanların çok iyi tanıdıkları üç özel kişiden sözedeceğim. Deli Hayri, Uçan Ali ve Rasim... Bunlar İnebolu için çok özel insanlar. Herkesin bildiği ancak hiç yazılmayan üç kişi.

Bizim oraların kırlarının rengarenk çiçekleri
13.10.2006

Mor çiçeklerde kaç çeşit mor vardı dersiniz. Çoook... O morları saymaya ne benim ne de hepimizin ömrü yeter.Ağaçlara baktığımda tüm tepeleri saran bir yeşil armonisi var. Kışın yapraklarını dökmemiş koyu yeşil renkli ağaçların arasında baharla yeşermiş daha açık yeşilli ağaçlar, ağaçsız yerlerde de artık boy vermeye başlayan ekinler ve yağmurlarla coşmuş otlar kendi yeşilleriyle doğayı süslemişler. Sonsuz sayıda yeşil...

Limanda balık tutarken güneşin batışını izlediniz mi?
13.10.2006

Akşam saatleri olduğunda limanın hem içinde hem de dışında güzel bir telaşa tanık oldum. Bu yazımda 10 gündür tanık olduğum bu telaşı anlatacağım. İnebolu limanındaki amatör balıkçıların akşam macerasını...

İnebolu fotoğrafları üzerine yazılmış satırlar- 1
13.10.2006

Burada yaşam Ankara'dan daha farklı sürüyor, kendimi daha iyi hissediyorum. Buralar bana daha yakın...Dün akşam yolda yürürken eski bir arkadaşımı gördüm, 1976 yılında bu zamanlarda görüştükten sonra hiç karşılaşmadığımız bir arkadaşımı... 29 yıl sonra kucaklaşmak, beş dakika konuşup sonra kimbilir ne zaman karşılaşmak üzere farklı yollardan uzaklaşmak. Bu karşılaşmanın en güzel yanı bakar bakmaz tanımaktı 17 yaşındakine göre çok değişen yüzlerimizi...

İnebolu fotoğrafları üzerine yazılmış satırlar- 2
13.10.2006

Burada yaşam bir kıyı kasabası sıradanlığında, benim sevdiğim şekilde sürüyor.

İnebolu'nun adına dokunmayın!
14.10.2006

Bazı İnebolulu hemşehrilerimiz İnebolu’nun adının Yiğitinebolu değişmesi konusunda çalışmalar yapıyorlar. Bu konuda uğraşanların çoğunun iyi niyetlerle çalıştıklarına, hatta buna karşı olacak kimse olmayacağını düşündüklerine inanıyorum. Ancak ben İnebolu’nun adının değişmesine karşıyım ve bu konuda yeteri kadar bilgilendirildiklerinde İnebolu halkının da karşı çıkacağına eminim.

Günün güzel fotoğrafları...
14.10.2006

2 Ağustos 2005 günü çektiğim fotoğrafların üzerine yazdım günün güzelliklerini anlatan bu satırları.

Otuzbeş yıl önce İnebolu'da bir pazar günü
16.10.2006

Altmışların sonları ve yetmişlerin başları ilkokul ve ortaokul çağlarımdı. İnebolu’da duvarları kireçle sıvanmış ahşap bir evde büyükbabam, babaannem, halam ve iki kardeşimle beraber yaşardık. Babam ve annem Almanya’da çalışıyorlardı. Üç katlı evin üst katındaydık. Evin çatısı yassı taşlarla örtülüydü. Zemin ahşap olduğu için her adım alt kata inen gürültü demekti. Gürültüsüz yürümek için gösterdiğim özen sayesinde şu anda da her adımımı kedi sessizliğiyle atarak yürürüm. İnebolu’daki birçok ev gibi üzerindeki taşlar indirilip kiremitle örtüldü ve şimdi içinde kimse oturmuyor. Evin dışındaki ahşap bölümler yeşile boyanmıştı yıllar önce.

Gökyüzüne bakınca yıldızlar görünüyor burada...
16.10.2006

Etrafı evlerle sarılı bir bahçe şu anda içinde olduğum. Evlerin pencerelerinden ışıklar sızıyor dut ve üzüm yapraklarının arasından. Gökyüzüne bakınca yıldızlar görünüyor burada. Küçük kasabaların güzelliklerinden biri bu, ışıkları yıldızları saklayacak kadar çok olmuyor. Buralarda yıldızları yalnızca bulutlar saklar, onlar da pek eksik olmazlar zaten.

Bayram baklavası
17.10.2006

Baklavasız bir bayram düşünemiyorum. Bayram gelecek, babaannemin güzel baklavalarını afiyetle yiyeceğiz diye beklerdik.

İnebolu Yazılarım... 1. Bölümün sonu

Arama

İzleyiciler