Translate

28 Mart 2008 Cuma

İnebolu (6)

İnebolu Yazılarım (6)
Aydın Tiryaki
2006



İnebolu'dan Ankara'ya sıradan bir yolculuk öyküsü
19.11.2006

İnebolu-Ankara yolunda bir Pazar günü altıbuçuk saat süren sıradan bir yolculuğun sıradan öyküsünü yazdım.

Saman çöpünden tablolar
19.11.2006


Çocuk yaşlarımda halamı en çok dikiş makinasının başında dikiş dikerken ve masanın başında saman çöplerinden tablolar yaparken anımsıyorum.(1) Kız Enstitüsünde öğrenciydi ve ev ödevleriydi bu tablolar. Daha sonra öğretmen olduğunda öğrencilerine öğretirken yaptığı tablolar şimdi evlerimizin duvarlarında asılı.


Limanda karşı mendireğe yüzdüğüm gün
21.11.2006


Limanın içinde çok güzel, ince kum olurdu, kumlarla sıkılmadan saatlerce oynar, kuleler yapardık. Derin çukurlar kazardık, en çok da büyüklerimiz otururken arkalarına çukurlar açıp düşürmeye bayılırdık.

Sayıları azalan mezar taşları
22.11.2006


İnebolu’da, şehrin merkezinde, Altıkulaç Caddesi üzerinde tarihi bir mezarlık vardır. İsmetpaşa İlköğretim Okulu (eski Yeniyol İlkokulu) mezarlığın hemen yanındadır. Altmışlı yıllarda o okulda okurken mezarlığın her tarafında mezar taşları dikiliydi, daha sonraki zamanlarda gitgide azalmaya başladı.

40 yıllık iki erik ağacı
22.11.2006


Büyükbabamın o ağaçları diktiği zamanı ve ertesi yıl ağaçların aşılandığını anımsıyorum, altmışların sonlarıydı. Birkaç yıl sonra o ağaçlardan erik yemeye başladık, yıllar sonra iyice büyük ağaçlar oldular ve daha çok meyve verdiler.

Tarihi minarede plastik kapı
24.11.2006

2003 yazında minarenin şerefesine açılan kapının renginin değiştiğini gördüm.

Çatıda anten düzeltirdik
26.11.2006


Televizyon anteni bahçenin diğer tarafındaki henüz oturmadığımız yeni evimizin beşinci katının üzerindeki çatıdaydı. Anten ne kadar yüksekte olursa o kadar iyi görüntü olacağını düşündüğümüz için en yükseğe kurmuştuk. Yükseklik korkuma karşın o dik çatıya çıkar anteni kuzeye çevirir, eve döner kanalları arar, bulamazsam kuzey batıya çevirir yine denerdim. Akşam olup TRT yayını başlayacağı zaman geriye çevirirdim. TRT’nin yönünü kalemle çizmiştim antenin borusunun üzerine, kolay ayarlardım.

Karşı evin duvarında bir güvercin yuvası vardı
27.11.2006


İnebolu’ daki ahşap evde oturduğum yıllarda, mutfağın penceresinin tam karşısında, karşı evin duvarında iki küçük delik vardı. O ev de bizim oturduğumuz ev gibi yüz yaşındaydı. Ne zaman olmuşsa, duvarında bu kırıklar oluşmuş, güvercinler de buraları kendilerine yuva yapmışlar.

Uçurtmaları izledim ve uçuran çocukları buldum...
29.11.2006


Akşama doğru Boyranaltı’nın çakıl taşlarıyla kaplı sahilinde yürürken bir yandan da fotoğraflar çekiyordum. Güneşin batışını çekmek için gelmiştim. Bulutlu havalarda güneşin kendini gösterme çabası ve bulutların önünü kapatması sırasında çok güzel görüntüler çıktığına daha önce defalarca tanık olmuştum.

Kapısında çeşit çeşit numaraları olan ev
30.11.2006


Artık terkedilmiş ve eskimiş evin kapısında gördüm o numaraları. O ev için “terkedilmiş ve eskimiş” dedim çünkü “eskimiş ve terkedilmiş” değildi. Bizim oralarda evler önce terkedilir sonra eskirler. Kapıda çeşit çeşit numaralar gördüğümde hiç şaşırmadım.

İnebolu Yazılarımdan Derlemeler:
1 (2006): http://aydintiryaki.blogspot.com/2008/02/inebolu-1.html
2 (2006): http://aydintiryaki.blogspot.com/2008/02/inebolu-2.html
3 (2006): http://aydintiryaki.blogspot.com/2008/02/inebolu-3.html
4 (2006): http://aydintiryaki.blogspot.com/2008/02/inebolu-4.html
5 (2006): http://aydintiryaki.blogspot.com/2008/03/inebolu-5.html
6 (2006): http://aydintiryaki.blogspot.com/2008/03/inebolu-6.html

Arama

İzleyiciler